Tuesday, May 25, 2010

Giatkn doa

alhamdulillah setinggi-tinggi kesyukuran ke hadrat ilahi krn mengizinkn ana utk hidup dn menikmati nikmat-nimat yg disediakn di dunia ini. Tanpa nikat2 ini, ana tidak akan mungkin dapat menulis di sini. Thank you ALLAH...

hari ini, merupkn hari yg penting krn hari inilah yg bantuan kemanusiaan dr Istanbul akn bergabung dgn bantuan dr negara lain di Altalya. Seterusnya akan berlayar ke Gaza. Sudah bebrpa kali pihak Israel menggugut utk menghantar 2 atau 3 buah kapal yg akn dimuatkn dgn penduduknya siap dgn senjata bagi menghalang misi kemanusiaan dr Turkey ini berjaya sampai ke Gaza. Bahkn kapal misi kemanusiaan ini langsung tiada bekalan senjata bahkan dimuatkan dgn alat2 persekolan spt pensil..



Ugutan ini langsung tidak memberi kesan kpd misi ini. Bahkn, peserta konvoi ini akan berusaha utk sampai ke Gaza walau dgn berenang. Apa akan berlaku jika Israel benar2 melancar serangan ke atas kapal2 misi ini? Tidak mustahil ini akan berlaku krn Israel mmg bijak dgn strategi-strategi yg digunakn bagi menghapuskn Palestin.

Di sini ana menyeru semua yg bergelar manusia agar menggiatkn lagi doa2 utk kejayaan misi ini. Ana juga mengingatkn diri ana sendiri agar terus berdoa. Agar Allah memudahkn misi ini seterusnya bejaya menerobos tembok kematian. TAKBIR! ALLAHUAKBAR!

mungkin doa-doa kita semua akan dapat menjadi pelindung sukarelawan-sukarelawan misi ini.

Status:
-baru menghabiskn 3 paper exam Pengurusan bilik darjah dn tingkah laku, Physics in context and Thinking and working science
-tinggal lagi 2 paper esok dn lusa
-then mahu pergi bermusafir ke syah alam..

No comments:

Post a Comment